[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
آمارنشریه::
مقالات در دست چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
..............
مقالات منتشر شده: 423
نرخ پذیرش: 45.8
نرخ رد: 54.2
میانگین داوری: 154 روز
میانگین انتشار: 172 روز
..
نماد اعتماد الکترونیک
..
نشانی:
نام صاحب امتیاز: سیدهادی حسینی خامنه
نشانی: تهران- خیابان ولیعصر (عج)- خیابان شهید عباسپور- خیابان برادران- کوچه شهروز شرقی- پلاک 9
تلفن: 88676861
دورنگار: 88676860
..
:: دوره 7، شماره 25 - ( مطالعات تاريخ اسلام، 1394 ) ::
جلد 7 شماره 25 صفحات 94-69 برگشت به فهرست نسخه ها
سیاست فرهنگی حکومت تزاری در فرارود طی سال‌های (1917 ـ 1864) ( مطالعه موردی: نظام آموزشی
حسن حضرتی ، سید فهیمه ابراهیمی*
، sfahimeebrahimi@gmail.com
چکیده:   (2238 مشاهده)
Rusification in its cultural aspect was an attempt for the cultural annexation of Transoxiana to the Russian civilization in Czarism, which by no means was similar to the European culture. According to this policy Russian colonizers, opposed to Islam, targeted on Transoxiana’s Religious organizations and Educational System. The trend of this process in the field of education, applying by Russian representatives who used to call the Islamic organizations “the centre of Islamic fanaticism”, and then the reaction of Muslims to this critical subject is one the most pivotal concerns in this period. The plan was to restrain the governmental support from old fashioned educational system. It would eventually lead to fail and eliminate the old schools in competition with Russian alternative institutions so called Russian Schools or Russian – Indigenous Schools.
Contrary to the Russian expectations, a new kind of local educational system was formed instead, namely, New Principles schools (Madares- e Asl- e- no/ Jadid). The structural pattern although was imported, it was in a great extent successful and made Russian to take a crusial turning point in their domination policy.
 
واژه‌های کلیدی: روسی‌سازی، فرارود، نهادهای آموزشی، جدیدیه
متن کامل [PDF 343 kb]   (1609 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي تاریخ اسلام
دریافت: 1396/5/31 | پذیرش: 1396/5/31 | انتشار: 1396/5/31 | انتشار الکترونیک: 1396/5/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hazrati H, Ebrahimi S F. Cultural policy of Czarism in Transoxiana: Educational System (1864- 1917) . مطالعات تاریخ اسلام 2015; 7 (25) :69-94
URL: http://journal.pte.ac.ir/article-1-112-fa.html

حضرتی حسن، ابراهیمی سید فهیمه. سیاست فرهنگی حکومت تزاری در فرارود طی سال‌های (1917 ـ 1864) ( مطالعه موردی: نظام آموزشی . فصلنامه مطالعات تاریخ اسلام. 1394; 7 (25) :69-94

URL: http://journal.pte.ac.ir/article-1-112-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 25 - ( مطالعات تاريخ اسلام، 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
پژوهشكده تاريخ اسلام، فصلنامه مطالعات تاریخ اسلام A Quarterly Journal of Historical Studies of Islam
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 43 queries by YEKTAWEB 4645